Korábbi hírlevelek Feliratkozás

Táppénz

A 2019 januártól érvényes változások rendszereinkben


Januártól lépett érvénybe a "A keresőképtelenség és keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló 102/1995. (VIII. 25.) Korm. rendelet" módosítása. Milyen változásokat jelent ez a programjaink használatában?


287/2018. (XII. 21.) Korm. rendelet az egyes egészségügyi és egészségbiztosítási tárgyú kormányrendeletek módosításáról

1. A keresőképtelenség és keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló 102/1995. (VIII. 25.) Korm. rendelet módosítása

1. § A keresőképtelenség és keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló 102/1995. (VIII. 25.) Korm. rendelet (a továbbiakban: 102/1995. Korm. rendelet) 10. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az Ebtv. 43. § (2) bekezdése alapján a kezelőorvos minden egyes jogviszonyban külön-külön elbírálja a keresőképtelenséget, és minden jogviszony esetében külön naplószámon rögzíti az Orvosi Naplóba, kiállítja az 5. számú mellékletnek vagy a 6. számú mellékletnek megfelelő igazolást, valamint rögzíti a nyomtatványon a biztosított munkakörét. A kezelőorvosnak a biztosított munkaköreinek ismeretében kell elbírálnia jogviszonyonként a keresőképtelenséget.”

2. § A 102/1995. Korm. rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Ha a biztosított a táppénzre való jogosultság időtartamát kimerítette, az orvos a keresőképtelenségét „L” kóddal lezárja, és a lezárás tényét a beteg egészségügyi dokumentációjában rögzíti. A továbbra is fennálló, folyamatos keresőképtelenség esetén a biztosított kérésére kiadja a 6. számú melléklet szerinti igazolást, az Orvosi Naplóban új sorszámon, „L” kóddal szerepelteti az esetet mint „Felvétel módja” „L” kóddal jelöli a keresőképtelenség felvételének módját a 8. számú melléklet szerinti heti jelentésben.”


A jogszabályi változásoknak megfelelő program módosítások leírását az alábbi linkeken olvashatja el:


Törzskarton

Háziorvosi törzskarton


A 28/2017. (X.25.) EMMI rendeletben foglalt "A háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről szóló 4/2000. (II. 25.) EüM rendelet" módosításainak bevezetését 2019.01.01-re halasztották.


Rendszereinkben a fejlesztések az eredeti időpontra elkészültek, a háziorvosi törzskarton kitöltése azóta elérhető.

Az új Háziorvosi törzskarton kitöltését rendszereinkben az előző törzskartonok, az aktuális Háziorvosi rendszerben található adatok, és az EESZT releváns adatok is segíthetik.

A Háziorvosi Törzskarton kitöltését segítő leírásokat az alábbi linkeken találja meg


Ixnet fogorvos

Ixnet fogorvosi rendszer - rövid áttekintő


Az Ixnet új szakmai fejlesztése a fogorvosi rendszer az Ixnetben már megszokott felületen, a fogorvosok szakmai munkáját segítve készült el. Mint minden Ixnet rendszerünk rendelkezik NEAK által minősített vényíró modullal, és az AEEK által akkreditált EESZT használatot biztosít.

Az Ixnet fogorvosi rendszert TB támogatott fogorvosi praxisok, magánrendelők, és iskola fogászatok egyaránt használhatják. Az orvos igényeihez igazodva egyszerűsített, bővített és grafikus adatbevitellel, megjelenítéssel segíti az ellátások, beavatkozások és státuszok rögzítését.


A kezelések adattartalma és a rögzítés módja bármikor változtatható a legegyszerűbbtől, az összetett, minden információt tartalmazó megjelenítésig.


Az aktuális státusz rögzítésnél szintén használhat egyszerű és összetett, valamint a fogakat grafikusan ábrázoló lehetőségek közül.


TB finanszírozott praxis esetén a jelentéshez szükséges adatok ellenőrzésében, és az elszámolható beavatkozásokban a beépített automatizmusok és figyelmeztetések segítik a munkáját.


Iskolafogászati rendeléseken a fogászati szűrővizsgálatok és a csoportos ellátás egyszerűsítik az adminisztrációt.


A kötelező jelentéseken felül szakmai kimutatások, teljes körű előjegyzés, számlázó modul, és még számos kényelmi funkció segíti a fogorvosok munkáját.

Válassza Ön is az Ixnetet!


Adócsökkentő

Adócsökkentő Igazolás kiállítása az Ixnet rendszerben


Az összevont adóalap adóját csökkentő kedvezmény igénybevételére jogosító igazolás a 49/2009 (XII.29.) EüM. rendelet alapján kerül kiállításra.
Abban az esetben, ha egy paciens súlyos fogyatékosságának az állapota a rendelkezésre álló orvosi dokumentáció alapján végleges, a beteg választott háziorvosa állítja ki az igazolást.

Ehhez szükséges olyan szakorvos által kiadott lelet, amelyen szerepel a súlyos fogyatékosságnak minősülő betegségekről szóló 335/2009. (XII. 29.) Korm. mellékletében meghatározott betegség.

Az Ixnetben ehhez a Nyomtatványok között elérhető Adócsökkentő igazolással nyújt segítséget. Ez is a megszokott módon kórtörténetes formában indítható, itt látszanak a már eddig kiadott igazolások. Így van lehetőség a már tárolt igazolás újbóli kiadására, abból kiindulva új igazolás készítésére, vagy (új lelet esetén) teljesen új igazolás egyszerű elkészítésére.

Új igazolás készítésekor az Ixnet automatikusan kilistázza a paciens Ixnetben elérhető azon leleteit, melyeken ún. adócsökkentő BNO kód szerepel.

Ilyen lelet lehet akár az EESZT-n keresztül automatikusan érkezett EHR dokumentum is, amit a lelet sor elején látható ceruza ikonra kattintva az igazolás kiállítása közben meg is tekinthetünk.

Az igazolás kiadásához szükséges a paciens adóazonosító jele, ami, ha a kartonon ki van töltve automatikusan beemelésre kerül.

Az OK + nyomtatás gombbal az elkészített igazolás tárolása és nyomtatása egy kattintással megtörténik.

A háziorvos által kiadott igazolásokról a NAV felé kell „jelentést” készíteni, melyre a Jelentések menü alatt található Adócsökkentő igazolás éves adatszolgáltatás kimutatás használható.

Itt csak egy évet (amikor az igazolást kiállították) kell megadni, és máris készíthető a lista a megtekintés gombbal.

A megjelenő nyomtatási előnézetből nyomtatható a lista, de az előnézetben látható export, gombbal a lista egy általunk választott formátumú fájlba menthető. Illetve az Email küldés gombbal mellékletként a háziorvos egyszerűen továbbíthatja ezt a könyvelőjének.