Korábbi hírlevelek

EESZT jogosultságok

EESZT magánorvosoknak - jogosultságok beállítása

2020. január 1-ig minden orvosi,- és fogorvosi egészségügyi szolgáltatónak csatlakoznia kell az EESZT rendszeréhez, vagyis eddig az időpontig minden nem közfinanszírozott szolgáltatást nyújtó egészségügyi szolgáltatónak el kell végeznie a csatlakozással kapcsolatos teendőit.

Az EESZT csatlakozás a rendelőben dolgozók jogosultságainak beállításával fejeződik be. Ezt csak a csatlakozás lépéseinek teljesítésével, és a használathoz szükséges eSzemélyi olvasó és eSzemélyi igazolvány használatával lehet megtenni. A rendelőben dolgozók jogosultságát a VMátrix nak nevezett felületen lehet beállítani. Ennek kezelésére a csatlakozáskor Intézményi EESZT jogosultság adminisztrátor-ként megadott személy jogosult.

Az EESZT VMátrix karbantartás lépései


Bejelentkezés a karbantartáshoz

A jogosultság beállításához az ÁEEK ágazati portálon kell bejelentkezni.
    A felhasználó név annak az EESZT-s felhasználó neve, aki rendelkezik Intézményi EESZT jogosultsággal.
    A bejelentkezés gombra kattintva az eSzemélyi olvasó-n az eSzemélyi igazolványhoz tartozó PIN kódot kell megadni.


Sikeres belépést követően a belépés után ki kell választani azt az intézményt (rendelőt) a karbantartáshoz, amelyikhez tartozó dolgozók jogosultságát be szeretné állítani.
Az intézmény és szervezet választásban csak azok jelennek meg, amelyekhez a belépett felhasználónak van karbantartási jogosultsága.


A főmenüből a FŐOLDAL menü alatt található IAM menü Intézményi jogosultság kezelés menüpontra kell kattintani. Ez a menüpont csak a megfelelő jogosultságú felhasználóknál látszik.


Az Intézményi-felhasználó-szerepkör mátrix kezelését a jogosultság kezelés ablak aljáról indítható a VMÁTRIX KEZELÉSE funkcióval indíthatja.


    A karbantartáshoz először le kell kérdezni a meglévő bejegyzéseket.
    A lekérdezés után bal oldalon látszanak az intézményhez tartozó felhasználók.
    Egy felhasználót kiválasztva megjelenik az intézmény, az intézményt kiválasztva pedig a felhasználóhoz tartozó szervezeti egységek.


Új felhasználó jogosultságainak beállítása

Új bejegyzés indításához a lenti, Új bejegyzés gombot kell megnyomni


Először a szervezeti egységet kell kiválasztani kereséssel (név vagy OTH kód beírásával lehet keresni)


Ezt követően a felhasználót kell kiválasztani szintén kereséssel (név vagy pecsét/azonosító), majd a LÉTREHOZÁSSAL tárolható az összerendelés. A keresés eredményeként csak az EESZT-ben már aktivált eSzemélyi igazolvánnyal rendelkezők jelennek meg.


A tárolás után érhető el a szerepkör karbantartó ablak.

Itt kell kiosztani a felhasználó szerepköreit, ezek határozzák meg a jogosultságokat

  • Orvos esetén: Orvos (ORVOS) szerepkör
  • Asszisztens esetén: Eü. Asszisztens (EUASSZ) szerepkör

A szerepkör megadását követően a TÁROL ÉS VISSZA gombbal lehet visszalépni a VMÁTRIX kezelés ablakra.



Jogosultságok módosítása

A jogosultságok használat közben, bármikor változtathatók. Van lehetőség új jogosultság megadására, meglévő törlésére, vagy módosítására.

A karbantartáshoz először le kell kérdezni a meglévő bejegyzéseket.
A lekérdezés után bal oldalon látszanak az intézményhez tartozó felhasználók.
Egy felhasználót kiválasztva megjelenik az intézmény, az intézményt kiválasztva pedig a felhasználóhoz tartozó szervezeti egységek.
A módosítás funkcióval lehet meglévő felhasználó-szervezeti egység szerepkörökön változtatni.

A szerepkör megadásával, vagy törlésével (esetleg módosításával) aktualizálhatók a jogosultságok.


Az EESZT használatát a medikai program megfelelő beállításai teszik teljessé.
Partnereink számára biztosítjuk a program beállításához és használatához szükséges naprakész leírásokat, igény esetén elvégezzük a műszaki csatlakozás és beállítás teendőit.


Amennyiben szeretne EESZT akkreditált programot használni rendelésén, válassza Ön is az Ixnetet.
Adja meg elérhetőségét ide kattintva, a többit bízza ránk.